Братська Борщагівка та її храм зобов’язані власною появою Києво-Братському училищному Богоявленському монастирю, що діяв на Подолі упродовж XVII – початку ХХ століть. Обитель ця була не лише духовно-просвітницьким центром Гетьманщини, а згодом – Малоросії. Вона також стала згромадженням величезного історико-культурного надбання українського народу, зокрема у ній зберігалися визначні пам’ятки вітчизняного сакрального мистецтва. У зв’язку з трагічними подіями 1-ї половини ХХ століття чимало з них було втрачено безповоротно разом із Богоявленським собором. Проте деякі артефакти були збережені до нашого часу, відреставровані та впорядковані у єдину виставкову композицію. Представлені експонати, можливо, були у вжитку священиків, монахів, мирян, що мешкали і служили у Братському монастирі у XVII – XVIII cтоліттях, і відвідували з різних причин монастирську вотчину – господарчий хутір за 10 верст від Києва – посеред бору, на річці Борщагівці, де кілька разів поставав храм на честь ікони “Живоносне Джерело”, а згодом виникло село Борщагівка, названа після секуляризаційної реформи 1780-х років “Братською”.
Виставковий проект «ЯВЛЕННЯ. Пам’ятки Братського монастиря» – це безпрецедентний випадок представлення мистецтва українського бароко за допомогою сучасних технологій, унікальне поєднання наукового дослідження завідувачки відділу давнього мистецтва НХМУ Галини Бєлікової та інноваційного дизайну експозиції художника Івана Світличного.
Виставка належить до тих досліджень, які заповнюють білі плями в історії української культури. Головні експонати виставки об’єднані спільним походженням із Києво-Братського Богоявленського монастиря на Подолі, заснованого в 1615 році і знищеного в 1935 році.
Вперше за 80 років ці артефакти презентовані в одному виставковому просторі, що дозволяє уявити масштаби культурного осередку, яким був монастир впродовж трьох століть.
Триватиме виставка до 31 березня 2019 року.
Вхід – вільний.